Sunday, July 26, 2009

Misjonsturen til Bangladesh del 4 - Med Guds ord til folket

Tirsdag 21 April.

Denne dagen var det rett opp før vi måtte ta lokalfly ut på bygda og kjøre en god stund. Da fikk vi virkelig se den Bengalske landsbygda som var full av tropiske trær,elver, rismarker, flomdammer, leireuttak og mursteinsproduksjon. Og ikke minst folk. Det var det jo overralt. Etter kjøring med bil, fly og buss, kom vi endelig til vårt bestemmelses sted og der vi skulle overnatte. Det var et veldig bra hotell, og god komfor det trengte vi så sannelig ettersom det tok ca 2 timer og kjøre hver vei der vi skulle ha møter hver dag. På kvelden når vi var fremme hadde vi god mat og så benyttet noen kvelden til å hvile mens andre tok en rickshaw tur. Neste dag skulle vi begynne med møtene.

Onsdag 22 April

Vi sto opp hadde frokost før vi måtte legge av sted på den 2 timers reisen med en gammel buss til stedet der møtene og seminarene skulle være. Til vår store overraskelse hadde regjeringen sendt en hel gjeng med politifolk til å passe på oss. Dette var fordi vi var vestlige, og de ville ikke at noe skulle skje med oss. Dette var en stor velsignelse når vi kjørte også, fordi bilen med politifolkene kjørte først og bane oss vei på de små veiene der i bygda. Dette gikk temmelig heftig for seg hvis du husker hvordan jeg beskrev folks oppførsel bak rattet i det landet.
Den dagen begynte opplegget med møtene og lederseminarene som varte de 5 neste dagene. Da hadde vi elevene fra bibelskolen undervisning på lederseminarene på dagen i en romersk-katolsk kirke og så var det åpne teltmøter på kveldene. Der ble god forkynnelse om Jesus og hva han gjorde og gjør for oss. Så var det frelsesinnbydelse og til slutt forbønn for syke. Det var utrolig hva vi fikk oppleve! Mange tok imot Jesus og mange ble helbredet fra all salgs sykdommer og plager hver kveld. Da vi kom hjem fikk vi vite at over 2000 hadde tatt imot Jesus disse dagene og ville få oppfølging, All ære til Gud! Vel det er så mye jeg kan fortelle, men jeg kan ikke skrive ned alt, dette var det viktigste og mest grunnleggende. Gud er i går og i dag den samme, Ja til evig tid!