Wednesday, May 6, 2009

Misjonsturen til Bangladesh - del 1: En dag London

Lördag den 18 April la Bibelskolen MCI(Masters Commission Iceland), med både elever og rektoren og hans kone. ut på reise med destinasjon Bangladesh. Kl 04.50 skulle det legges av sted ifra skolen, som er en internatskole og vi drog av sted til flyplassen. Jeg var ganske trött pga ingen sövn den natten. Til Frokost för avreise hadde jeg en energidrikk som gjorde meg ganske våken. Det er nesten 3 timer med fly til London fra Island. I London skulle vi være en dag för vi skulle videre neste dag. På flyet fikk jeg et koselig bekjentskap med en Russer. Vi fikk i gang en samtale etter at jeg sölte vann på han mens han sov, noe som var ganske komisk. Han våknet nemlig ikke. Så jeg vekket han og beklaget meg gav han noen servietter. Etter fly fra Keflavik var vi fremme i London rundt 12.00. Vel fremme på Heathrow(som forövrig er verdens travleste flyplass) tok vi buss til hotellet vårt som var like ved. Så fort som mulig bar ferden til nærmeste underground for å kjöpe dagspass til å ferdes om i London med "the Tube", smart eller hva?
Vel framme på Leicester Square, kallet sulten på oss og förste oppdrag var å finne en plass å spise.Byen var stappfull av folk fra alle verdens hjörner, noe som er litt uvant for en flokk islendinger. Som byens borgermester hadde sagt på nyhetene tildliger på dagen, så er London dyrt som nökken. Det hadde han jammen meg rett i. Alle utenom meg og en annen fornuftig elev, spiste på en eller annen dyr italiensk resturant. Vi to som vet å sette pris på mat av god kvalitet, gikk på Mcdonalds rett over veien :) Enkelt å greit for en sparsom sjel som meg.(Men helt seriöst, de betalte 3 ganger så mye som oss!)
Etter at sulten var kurert for noen timer så gikk vi litt rundt i byen.Det var varmt i været og solen skinte. Vi gikk forbi Trafalgar square(Der det var en utekonsert med en Dj), the London Eye, Westmister Abbey + Big ben( Utenfor hadde en dröss av folk fra Sri Lanka hadde sultestreiket i 12 dager som protest.) Til slutt gikk vi å kikket på Buckingham palace som etter min mening er amatörmessig i forhold til slottet i Oslo. London var fullt av "gateartister" som gjorde variable opptredner. Og til slutt en beskjed til alle paranoide småkriminelle, det var purk overalt! Jeg ville komme meg tilbake til hotellet og ta kvelden tidlig og det gjorde jeg sånn ca.


PS: Visste dere at the Thames(Dvs elven som renner igjennom London) er skitten og brun som bare juling? De fleste turistreklamer fra london så er det nok en "photoshoppa" thames du ser.


Forsettelse fölger!

4 comments:

  1. hei halldor!
    eg måtte le då eg leste at du hadde sølt vann på ein mann! haha så komiskt! kjekt å lese postene dine. håpe du har d fint! e du i bangladesh akkorat nå forresten...?

    -betty

    ReplyDelete
  2. Hei Betty!

    Ja, det va ein ganske merkelig situasjon, hehe.
    Godt å höra at du sette pris på Bloggen :)
    Me kom hjem fra Bangladesh den 29 April, så eg skrive ner itte notater og minnet.
    Eg komme te Norge om 8 dager.

    Ka e din blogg forresten?

    ReplyDelete
  3. ferie i norge eller ska du hjem "for godt"?

    bloggen min e stengt for tiden..har ikkje hatt giddå å blogge, men kanskje eg åpne ann igjen snart :)

    ReplyDelete
  4. I det minsta sommerferie. Forhåpentligvis drar eg tebage te island te hösten.

    ReplyDelete